Social omsorg

Idag blev jag officellt klar med kursen Social omsorg..
Den kursen skulle jag läsa mellan vecka 28 och 34 ... 
Har börjat med utvecklingstörning och andra funktionshinder,
skrivit 2/3 av första uppgiften.. Den här kursen är klurigt.
På denna inlämningsuppgift stor det hela tiden "Beskriv kortfattat... Lägg tyngden på reflektioner kring..."
Hmm, jaa, för olika funktionshinder är sååå lätt att beskriva kortfattat och få med orsak, symtom och behandling och omsorg och gaah. 
Jag kommer få komplitera. För första gången sen jag började utbildningen känner jag att jag har skrivit på tok för mycket.
Iallafall. Jag gillar att ligga före. Jag behöver inte ha ångest för att jag inte pluggat på 2 veckor utan roat mig istället... Eller bara slöat. Det gillar jag.
Snart går jag ju på mammaledighet. (10 veckor kvar!) och efter det sen får jag plugga klart...
Sen vet jag att jag har en APU kvar, kan vara skönt att "mjukstarta" arbetslivet efter man har studerat..
och varit hemma med bebben.. Känns bra. Positivt.
För övrigt har jag, med denna kurs, endast 4 st kvar.
Sen måste jag läsa data också. Men det känns rätt okej det med.. 
Det blir efter ungen kommit och kanske kan tajma in det så bra med Pers pappaledighet. 

Jaoo, det känns som läget är under k o n t r o l l nu.

Permalink » Just Ordinary Stuff Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback